Na wstępnie zaznaczam, iz przeszukałem forum i znalazłem kilka podobnych tematów i się do nich zastosowałem ale po wszystkim i tak muszę napisać tego posta
Otóż sprawa wygląda tak:
Dwa dni temu zaczęła mi migać lampka nagrzewania świec żarowych - więc zajrzałem na forum i piszą użytkownicy aby zerknąć na światła stopu. Faktycznie żadne światło stop się nie paliło.
sprawdziłem więc żarówki - sprawdzone, wszystkie są OK.
Potem wyczytałem, że trzeba wymienić czujnik pedału hamulca - wymieniłem na nowy.
Po wymianie czujnika zaczęły się schody bo:
wszystkie światła stop palą się ciągle czy to włączony czy wyłączony silnik, dopiero odłączenie czujnika powoduje ich wygaśnięcie.
Wykluczam raczej przerwę na kablu, bo wówczas nie paliłyby się w ogóle światła stop (lub któreś). Podmiana na stary czujnik nic nie zmieniła, nadal palą się wszystkie światła stop.
Błagam Was użytkownicy, pomóżcie. Jutro mam wyjazd z żoną a bez świateł nie da rady
Andrev3, nie nie podpinałem pod VAGa i właśnie wychodzę sprawdzić bezpieczniki ( ale jeżeli to byłby bezpiecznik to chyba nie paliłyby się światła) ale sprawdzę.
Osobiście nie wymieniałem czujnika, ale jeśli po odłączeniu czujnika jest ok, to wina leży tylko po stronie czujnika. Wymontować czujnik i sprawdzić jego działanie (np. omomierzem)
Narazie odłączyłem akumulator, bezpieczniki są OK.
Znaczy jak sprawdzić omomierzem (laik) ??
No nie jest ok jak odłączę bo nie działają światła. A poza tym na starym czujniku wszystkie "stopy" zgasły, na nowym wszystkie świecą i jak podłączyłem znowu stary to też wszystkie świecą.
Czujnik wymaga specjalnej procedury montażu. Chodzi o to że montuje się go mając pedał hamulca w pozycji spoczynkowej. Jeśli zamontowałeś go na wciśniętym pedale hamulca i puściłeś pedał po obróceniu czujnika w uchwycie to prawdopodobnie uwaliłeś czujnik.
Podepnij prowizorycznie czujnik pod przewody bez montażu na stałe i naciskając czujnik obserwuj czy świecą światła. Jeśli włącza i wyłącza stop to czujnik ok. Podepnij tak jak pisze Piotrus i po kłopocie.
Z tego co opisujesz wnioskuję, że stary czujnik się zacina. Można go rozebrać i przeczyścić.
Złącz na próbę przewody od czujnika, jeśli świeci a po przerwaniu obwodu nie to przyczyna tkwi w 100% w czujniku. Rozbierz stary czujnik i sprawdź styki. Spróbuj go naprawić. Nowy czujnik wygląda na to, że też jest uszkodzony.
Sprawa wygląda następująco. Niestety tak jak Pisał Piuotrus chyba uszkodziłem czujnik przy montażu bo rozebrałem go następnie na części pierwsze i zacząłem stykać przewody na sucho i faktycznie kontrolka sie nie świeciła i śwatła działały tak jak trzeba ( zwarcie - sa światła, bez zwarcie - niema świateł).
Mam tylko nadzieję że przy montażu następnego czujnika wszystko pójdzie ok.
MARKEZU co to znaczy zmodyfikowany ?? Czy on będzie pasował do mojej skodziny??
Dzięki wszystkim za pomoc, napiszę jak się ( i czy się) uporam z problemem.
Komentarz